torsdag 23 september 2010

Stort liv.

Jag slutar aldrig att förvånas.

Här sitter jag i morgonrock i köket och ska äta äggfrukost (alltså när man har lyxat till det lite med ägg, juice och sånt). Jag har sovmorgon till 11, eftersom det är StageCrew till sju ikväll, och jag har räknat ut precis hur länge jag kan njuta av att äta frukost i lugn och ro. Givetvis ringer det på dörren och där står Malcolm. Han skulle bara "make sure everything is alright" och kolla salthalten på vattenavhärdaren. Han är väldigt trevlig och det är fint att ha någon man kan ringa om något skulle hända, men just idag...

Ikväll är det ju som nämnt StageCrew, en ungdomsgrupp för 12-17åringar som ses varje torsdagkväll för att göra kreativa saker tillsammans. Tror jag. Jag har ju inte varit med på någon träff än, så det ska bli kul att se vad det är för något. Vi ska 'Internationell afton' med koreanskt, amerikanskt, brittiskt och svenskt godis och fokus på hela världen. Fint att äntligen få öppna påsen med 'Swedish fish' som legat på Borams byrå i tre veckor (hon gillar inte godis och sötsaker!!!).

Tre veckor, ja. På dagen. Sjukt. Märkligt. ikväll ska vi äta middag hos Jeanette som bor lite utanför stan. Hon har en amerikansk vän på besök och det ska bli spännande att se hur hon bor. Imorgon är det ju koreansk- och svenskkväll här hemma, med Andy och Fiona. Kladdkaka som enligt tyda.se heter 'Swedish Brownie' på engelska känns ju rätt träffande. Tur att jag tog med decilitermått!

Nu måste jag sätta fart, börjar om 20 minuter. Keep on swimming!

1 kommentar:

  1. Ja som sagt, dom är ju bröder :D

    Jag tror jag ska göra det, men det är lite surt om jag växer ur den, vill gärna kunna ha den länge , tänk sorgen när man inte kan ha den mer lixom :o

    Kram sigrid

    SvaraRadera