måndag 20 september 2010

Jag ska sakna dig imorgon.

Just nu vill jag ha detta;

Libb-mat (alltså libanesisk mat), fina tjejer och samtal om gemensamma vänner. Jag och Emma pratade i telefonen i hundra minuter ikväll, och det är så skönt att snacka med någon som känner mig och förstår vad jag menar när jag inte riktigt finner orden. Jag saknar mina vänner helt enkelt. Känslan av saknad börjar krypa sig på lite helt enkelt...

Antar att det är för att jag inte har jobbat idag som jag har haft tid att fundera lite. Jag är ju rätt så bra på det, att tänka och analysera. Tidigare har jag haft så mycket att göra att jag inte har hunnit att tänka på jobbiga saker. Idag har jag druckit kaffe med svensk-Ida igen, varit på posten (och banken, och mataffären) och lagat en himla god lasagne. Men emellan det har jag hunnit komma ikapp med tankarna lite. Det är skönt, men lite konstigt.

Som tur är så jobbar jag konstant i tre dagarna nu, så ni slipper fler djupgående analyser av mitt huvud. Personal-möten, Tiny Tots och Stagecrew står på schemat. Och så allt annat som ska göras såklart. På fredag ska Andy och Fiona (de andra församlinsassistenterna) komma hit på koreansk/svensk-afton. Boram står för maten och jag för efterrätten Kladdkaka och äppelpaj är väl ganska svenskt?

Apropå svenskt, så ska jag och Lena (svensk volontär, ursäkta upprepningen) åka till IKEA i Wembley. Vi måste ju ha lingonsylt, knäckebröd och riktigt godis. Köttbullar gör jag ju egna, men lite gravad lax i restaurangen känns rätt så självklart. Det är märkligt hur svensk man blir när man är utomlands. I alla fall jag. Så fort någon nämner något som på något (om än sjukt långsökt) sätt kan relateras till Sverige, sträcker jag på ryggen och ler lite större.

Jag måste ta ett snacka med Boram snart också. Hon är inte så värst huslig av sig, och låter gärna disken stå i diskhon flera dagar i sträck. Försökte vänta ut henne och se om hon kunde tänka sig att plocka ur diskmaskinen efter att jag gjort det fyra gånger, men icke. Jag gjorde det idag igen. Imorgon ska jag påpeka lite fint att det minsann är hennes tur. Rätt ska sjutton vara rätt!

Idag jobbad Oliwia sin första dag på Esprit och Maggie flyttade till Polen för att bli läkare. En stor dag på många sätt. Ni är så duktiga och bra tjejer!

Jag har också kommit fram till att SMS med leveransrapport är det absolut bästa kommunikationssättet, efter gratis telefonsamtal till Sverige. Instant messaging is the shit.

Mitt iPhone-dilemma tycks beröra många. Jag beställde en via nätet i lördags så den kommer inom tre veckor. FINT! Fick mitt bankkort och checkhäfte idag också. Engelskt VISA och checkhäfte. Jag är så cool. Över och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar