fredag 17 september 2010

En svår och jobbig grej.

Mitt Spotify-konto är inte längre giltigt i Storbritannien.

Var alltså tvungen att ändra mina kontaktuppgifter och fylla i min engelska adress. Men det var ju inte så jobbigt tänker ni kanske då...? Joho du. För här är knappt hälften av mina spelningslistor tillgängliga. Lars Winnerbäck, Erik Hassle och La Roux är bara några av de artister som bara försvann. Jag sörjer min fina Lasse-lista som jag knåpat med i månader och nyligen fulländat. Typiskt.

Någon iPhone blev det inte heller. Var där tio över tio. Fick då veta att man måste komma innan halv tio för att vara garanterad en. Gissa vem som kommer att hänga på låset imorgon?! Tredje gången gillt kanske...

Däremot, ville jag visa dig detta Ida Wall. En liten teaser tillika min lunch.

Bild 1: Min lunch.
Bild 2: Min present till Oscar och Elin, pjamasar!
Bild 3: Mina nya perfekta Pippi-kängor!


Kalasgott. London var fint ändå, fastän Apple Store suger lite. Köpte en morgonrock på Primark, kalasfina skor och en liten present (bild 3) till Oscar & Elin som blir föräldrar inom de närmsta dagarna. Var lite nervös över den mörka tvätt-tvätten, men jag tror att allting fortfarande är i dess ursprungliga kulör och storlek. Ett noll till mig, i matchen 'Husarbeten mot Beccis'. Tack pappa!

Appråpå pappor... Mor och far firar båda födelsedag idag och jag är lite ledsen för att jag inte får vara med på familjemiddagen. Ska ringa hem om ett par minuter, när Idol är slut, och prata med allihop. Fint att alla är på ett ställe; Grandparentsarna, kusinerna och systrarna O.

Idag fick jag också ett himla fint brev från min favorit libb-tjej Eliane. Mer sådant tycker jag! Sådant gör en så glad! Och när vi pratar om saker som gör mig glad, så kan jag stolt meddela att jag och mitt körkort firade ett år igår! Inte illa, inte illa. En annan positiv sak är att jag hälsade på tre personer i stan idag, under en och samma kvart. Är man poppis så är man.

Klockan börjar närma sig tele-tid! I helgen ska jag jobba lite (tre timmar på imorgon och HELA söndagen med andra ord), göra matlådor och försöka få tag på stickningsstickor. Känner att det är det enda rätta, att gå all in med hela husmorsgrejen.

3 kommentarer:

  1. ÅH ! ge mig de där skorna!! De var verkligen skitsnygga! Var köpte du dom? De finns väl antagligen inte i Sverige.. :(

    SvaraRadera
  2. Så roligt att läsa om dina äventyr i Inglaterra Beccis, jag tänker allt på hur du har det där borta. :)

    Förresten, hjälp vilka snygga skor!

    SvaraRadera
  3. Vad hette listan? jag kanske har den (a) eller kanske inte, men ändå :D

    Hoppas allt är bra, Kram !
    KONTOT STÅR PÅ MIN SYSSLING, JAG HETER SIGRID, inte jonas..

    SvaraRadera