onsdag 27 oktober 2010

This is disco.

Världen är väldigt, väldigt liten.

I lördags satt det en tjej från Motala bakom mig, på högskoleprovet. Jag kommer ju från Vadstena, men gick i gymnasiet i Motala. För er som inte är från Östgötaslätten så tar det en knapp kvart att åka mellan de båda städerna (åtta minuter för Ida Wall). Tjejen är ett år äldre än mig men jag tror inte att vi träffats innan. Vi har haft samma lärare och har gemensamma vänner. Så träffas vi i London. Det börjar bli läskigt detta, alla sammanträffanden och möten.

Jag har äntligen fått nycklar till centret och det firade jag med lax igår. Det var lika gott som hemma, men rotmoset och rödbetsbiffarna smakade inte riktigt som när mamma gör dem. Jag hade lite för mycket smet i mina raggmunkar, så det blev lite mycket pannkakskonsistens tyvärr. Tur att det fortfarande smakade raggmunk, eftersom pannkakor är det värsta jag vet.

Det är lite tomt i huset utan Boram. Hon är fortfarande i bella Italia. Jag har insett att jag kommer att sakna min lilla sydkorean när hon åker hem efter jul. Det har varit väldigt skönt att ha någon att komma hem till och ta hand om lite grann. Hon brukar krama mig när jag lagar mat och det kan vara lite irriterande, men annars är hon faktiskt väldigt bra på det mesta.

Ibland blir jag så arg på mina vänner. Egentligen så är det väl allt planerande som stör mig. Alla är så himla upptagna jämt och det känns lite omöjligt att hinna träffa alla i jul. Spontanitet existerar inte i mina vänkretsar och ska det göras något krävs det en två veckor lång konversation på Facebook innan något är bestämt. Det hjälper ju inte att två av oss är utomlands, en i skåneland, en i Jönköping, två i det svarta hålet (Motala) och en i Estocolmo.

Jag har tjatat på min stackars far om bussar, skidor och tider i tjugo minuter nu iallafall, så förhoppningsvis kan vi bestämma allting på måndag.
Emma, Olly, Maggie, Eliane och Ida; BOKA INGET 29-30, FÖRHOPPNINGVIS KAN VI ÅKA TILL STOCKHOLM DÅ!

'Bit and bobs' är mitt nya favorituttryck i engelskan. Det låter så glatt och positivt. Använder det så fort jag får tillfälle, vilket är ganska ofta. Det är ju mycket olika grejer som ska göras hela tiden! 'Jolly good' är en annan favorit. Jag börjar inse det fina med engelskan. Det finns så många ord! För allt! Det skapar en variation och ett flyt som man kan sakna i svenskan... Jag har kommit till den punkten nu, att jag oftast börjar räkna på engelska, byter till svenska, för att sedan avsluta med engelska. Det blir lit rörigt och oftast för jag börja om. Mina anteckningar är också en salig blandning av diverse språk. Märkligt det där...

Ikväll ska jag skriva uppsats och sortera papper. Och redigera bilder som jag ska skriva ut. Det finns några schackrutor kvar och med lite te till det, så ska det nog gå fint. Take care and stay sweet!

1 kommentar:

  1. Om du har tid när ni kommer till stockholm kan du ha i åtanke en annan härlig person som bor där! (och kommer vara där över jul + nyår) ME!

    SvaraRadera