fredag 15 oktober 2010

I'm so exited.

Min kväll kommer att bli riktigt bra.

För det första är jag helt slut efter en tio timmar lång dag på centret, där vi äntligen kickat igång GLS. Kunde givetvis inte somna igår när jag verkligen behövde det (började klockan sju imorse). Så känner mig rätt mosig för tillfället.

Lyckligtvis så är jag ledig imorgon och spendera kvällen i soffan med Idol och en sparris- och svamprisotto. Olle ska sjunga 2010s bästa låt 'Från och med du' med favoriten Oskar Linnros. Linda ska köra en av världens bästa låtar som någonsin har gjorts; 'Iris' av Goo Goo Dolls. Hoppas bara att de inte slaktar låtarna som Johan Palm lyckades förstöra mästerverket 'Viva la vida'. Har dessutom en massa bra serieavsnitt som väntar på att bli sedda. Jag borde se 'Millenium'-filmerna också, för alla tjatar om dem här... Det kommer inte att bli mycket aktivitet på Pinewood Close ikväll iallafall.

Min dag som 'steward'GLS har varit himla rolig faktiskt. Alla var lite lagom uppklädda och laddade för en trevlig dag. Jag och Lesley-Jane (Gerrards Cross skolas fd. rektor, det ni) hade hand om dörr C. Uppgiften var egentligen att se till att alla fick en plats, fösa in dem i mötesrummet igen efter fikarasterna och besvara frågor. Lesley-Jane var en mycket skojfrisk dam och hon gjorde det hela lite roligare.

Jag gillar verkligen människorna här. Kom på det när mrs. Sue Fletcher (av någon anledning är det väldigt roligt att säga hela hennes namn, och inte bara Sue) gav mig en kram. Det var inte en Britta Hellström-kram. Men det funkar för tillfället.

1 kommentar: