måndag 11 oktober 2010

Introducing me.

Jag ljög lite idag.

Jeanette frågade mig om jag gillade djur. Snabbt gjorde jag en lista i huvudet med för- och nackdelar. Kom snabbt på att jag inte orkade förklara att jag inte är speciellt fäst vid djur (årets underdrift) utan mest tycker att husdjur är i vägen och lutar illa. Med undantag för vissa hundar. Jag övervägde att förklara mitt kattförakt och min fobi för allt som krälar och kryper fort. Så jag ljög. Jag sa att jag var en hundmänniska, men verkligen gillar alla djur utom råttor. Jag kan ju välja vem jag vill vara här. Så i dagsläget är jag en snäll, effektiv och djurälskande person. Ytterst spännande faktiskt!

Detta är en passage tillägnad mina tjejer;
Oliwia, det är inte normalt att äta en hel chokladbollssmet ensam. Utan att ens rulla den till bollar innan (utgår från att så var fallet, jag har många erfarenheter att grunda det antagandet på tyvärr).
Maggie, hur går det med matlagningen? Gör massa lasagne, det kan man leva på en vecka eller så. Emma, du är så duktig som klarade din första tenta!
Ida, nästa gång du är hemma så måste du säga till. Jag behöver prata med dig för att må bra (skaplig boost eller hur?).
Matilda, du är hemma i helgen va? Ge mig en tid under lördagen, så ringer jag dig!
Eliane, tänk på det där jag sa om svennarna... För koncentrerad juice är inte gott. När ska jag ringa?


Sue Stone, som är ansvarig för köket på Centret, gav mig tre recept idag. Hon är en fantasitsk kock. Jag överdriver inte. Maten och framförallt efterrätterna som hon gör är makalösa. Och då lagar hon alltid åt minst femtio personer åt gången. Hon är dessutom väldigt cool. Runt femtiofem, rakt på, väldigt frän och en sådan person som åker till Sydafrika på semester. Hon är min nya idol. Åter till recepten; Jag ska lära mig att bemästra konsten att göra 'Banoffe pie', 'Tiffin' och 'Sussex Pond Pudding', till jul. Oliwia, du kommer att älska dessa. Så det är bäst för dig att du kommer hem.

Imorgon kommer min iPhone. Då kommer mitt liv att vara fulländat. Skulle inte det tillståndet infinnas sig efter att jag tagit körkort? Och sedan efter projektarbetet var klart? Eller efter studenten? Efter att jag flyttat hemifrån? Hur som helst. Bara jag får den så kommer jag att vara fullkomlig.

3 kommentarer:

  1. Ojoj, hur var det nu med TFG's uppmaning att leva enkelt och släppa konsumtionismen (eller vad det nu heter på svenska (britt-poäng!))?

    SvaraRadera
  2. Men ja, klart du ska unna dig en iPhone! TFG säger rätt mycket om allt möjligt. Man kan ju inte ta ALLTING till sig.

    SvaraRadera
  3. Åhh Banoffe pie, det har jag alltid velat äta Beccis! Förresten så kan du vara onormal, och nej jag rullade inte bollar av smeten, varför göra sig sånt besvär? ;)

    SvaraRadera