söndag 24 oktober 2010

Du hade tid.

Tja Jag älskar lingonsylt.

Igår gjorde jag högskoleprovet här i England. Det var en ganska omväldadande erfarenhet och jag önskar att jag gjort det tidigare när allt det där kändes mer aktuellt. Det gick inte dåligt, men inte heller fantastiskt bra. Appråpå något annat; För första gången som jag kom hit, så såg jag fler än tio snygga killar på en och samma gång. Jag har pratat om detta fenomen med mina vänner, att bristen på stiliga pojkar är stor här. Iallafall i de kretsar som jag rör mig i. Konstigt att man ska behöva ta sig till en bit av Sverige för att få något trevligt att vila ögonen på. IKEA nästa!

Det är väldigt tyst utan Boram här. Förutom när jag spelar musik då, men det säger ju sig självt. Det är skönt att få vara ensam på riktigt men lite lite lite ensamt är det också. Jag kommer nog att sakna den konstiga sydkoreanskan efter att hon har åkt hem i januari. Det hade jag inte väntat mig.

Jag och mina vänner har redan börjat boka in dagar under jul som vi ska ses. Spontanitet har aldrig varit vår grej, utan planering är det enda som gäller om vi vill ha möjlighet att ses. Det är väldigt skönt faktiskt, det blir som en garanti på att jag faktiskt kommer att få se dem och krama dem och inte bara skratta tillsammans med dem över telefon. Det laddar mina batterier, att bara veta att det inte är så förskräckligt långt kvar.

Johanna kommer första advent. Sedan är det bara tre veckor kvar. Och sen, sen får jag äntligen köra bil!

2 kommentarer:

  1. Ja, fett glest med fina pojkar! Vi får gå på spaning i London sen...

    Och jag längtar också efter att köra bil! Åh att känna draget när man släpper upp kopplingen, att susa fram på motorvägen, att göra en så sjukt snygg fickparkering! Det är najs helt enkelt..

    SvaraRadera
  2. vi måste ses en dag kära syster <3

    SvaraRadera