torsdag 14 oktober 2010

Bulletproof.

Jag och Olle sitter och tittar på fina appar till honom.

Olle är alltså min iPhone. Min iPhone. Det klingar så fint när man säger det, inte sant? Jag brukar döpa mina nya tekniska prylar efter söta pojkar i Idol. Min fina röda iPod heter Måns (efter Zelmerlöw såklart), min kamera heter Ola (Svensson) och datorn heter Danny (Saucedo). Men jag funderar på att döpa om datorn. Danny passar inte in med de andra namnen. Frågan är bara till vad...

På senaste tiden har jag spelat väldigt mycket Spindelharpan. Så det blev en sådan app. Och en från ArlaKöket, IKEA (hur värt är inte det, jag som älskar det?!), Sveriges Radio och SVT. Hittade en kalasbra Högskoleprov-app också, och det passar ju bra eftersom jag ska göra provet här i London om två veckor. Olle och jag letar vidare efter bra saker att stoppa i honom och lyssnar på LaRoux.

I helgen är det äntligen dags för GLS. Centret är fullt med folk och stackars Jane, som är ansvarig för hela kalaset, springer runt mest hela tiden. Jag ser fram faktiskt fram emot det väldigt mycket. Det kommer att vara mycket folk där, intressanta föreläsningar och massa roliga teknikgrejer att pilla på. Jag jobbar hela dagen imorgon, och är ledig lördag. Har jag redan skrivit detta? Kanske. Hursom helst så ska jag svänga förbi på lördageftermiddag iallafall, eftersom det är en speciell föreläsning som jag vill se.

På lördag så kommer jag att ringa dig, Matilda, och dig, Eliane. Emma, är du också hemma? Jag har tid innan två och efter fyra. Let me know.

Ordet 'pop' är väldigt användbart i det här landet. Man kan 'pop back home' (ungefär åka hem en snabibs), 'pop something on another thing' (lägga en sak någonstans) eller 'pop it on the wall' (fästa något på väggen). Fiffigt!

Nu är min lunchrast slut och jag ska cykla tillbaka till centret och lyfta soffor. Livet är allt bra spännande!

4 kommentarer:

  1. Jag är hemma på lördag. Ska inte göra ett dugg i helgen (frihet, så jävla underbart!) :)
    Förövrigt borde din dator heta snygg-Erik. Den bästa i Idol genom tiderna. Eller kanske Johan Palm bara för att skoja till det lite!

    SvaraRadera
  2. Datorn borde fan heta Danny, det är han som är bäst o snyggast. Jag skulle i så fall byta ut de andra namnen, men inte snygg??-Erik (var är han snygg nånstans, haha?)

    SvaraRadera
  3. skype? :) :) :)
    och vad kostade iPoden?
    och bra där. Danny passade inte in bland de där pojkarna. I vote for snygg-Erik!

    SvaraRadera
  4. Men seriöst! håller med Anonym! DANNY knäcker allihopa! Ut me Ola också, lill-erik näää!

    SvaraRadera