söndag 10 oktober 2010

Time of our lives.

Idag har jag haft en kalasdag.

Söndagar är ju alltid rätt galna, det är alltid mycket att göra och dagen börjar tidigt och slutar sent. Men idag har det varit värre än vanligt (iallafall av de söndagar som jag har varit här, vilket nu är sex till antalet). Ny serie i både PromiseLand M och S. Och eftersom jag är ansvarig för S-gruppen, så var det lite extra rörigt. Jag fick med allt, men det lite knepigt att hålla allting i huvudet Vem som ska ha vilka giraffbilder, och vem som är ansvarig för att skapa hattar av crêpepapper och så, ni vet. Vanliga saker. Det var en bra dag idag. Allting fungerade.

Ikväll har jag bokat en biljett till Joshua Radin, som spelar på Roundhouse i Camden nästa vecka (den 19e). Jag och Helena ska se honom, och det kommer nog att vara minst lika bra som när jag såg honom med mina småsystrar i Göteborg förra hösten. Det passar bra att se en lätt fantastisk singer-/songwriter från USA när löven faller.

Jag har rensat min plånbok från den tjocka bunten av kvitton och kommit fram till att jag lägger ganska mycket pengar på mat, men att jag är bra på att hålla min telefonbudget. Jeanette lånade mig en gigantisk ordbok till min engelskakurs, så allt jag behöver göra nu gällande det är att skriva min första uppsats (som jag fick i läxa min första lektion, gött) och beställa ett par läroböcker. Klappar just nu mig själv på axel och flinar nöjt.

På tisdag kommer volontär-Lena hit och äter kvällsmat. Med sig kommer hon att ha sin pojkvän som är här i England och hälsar på, och förhoppningsvis ett tillskott i vårt 'Svenska volontärer 2010'-gäng; Andreas, som bor i Reading liksom Lena. Boram och jag ska överlägga vad vi ska laga för mat imorgon. Till efterrätt blir det något med kiwi iallafall, för jag har fem stycken som måste gå åt. Några förslag? Mamma?

Vi planerar också en 'svenskhelg', i början av december. Eftersom London är så himla coolt ska vi göra staden under en helg. Det blir troligtvis en musikal, kaffedrickande och massa fotande. Sju tjejer och en kille. Åtta knasiga svenskar. Inte helt fel med andra ord. Det är ju som tidigare nämnt väldigt viktigt att ha saker att se fram emot, och det här är verkligen en sådan sak!

Fick beröm av min supervisor idag, under vårt möte. Det kändes bra. Det mesta känns väldigt bra faktiskt. Jag är bra. För det så. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar