måndag 27 juni 2011

One step closer.

Har äntligen kunnat sitta ner i mer än trettio minuter på jobbet.

Veckan började bra, med sovmorgon. Det var säkert över 25 grader varmt när jag gick till jobbet strax innan elva, så shorts var ett måste. Det fina med att ha heltäckningsmatta på hela centret är att man kan gå barfota och jag tror att alla gjorde det på jobbet idag. Himla festligt. Imorgon ska det bli som vanligt (mulet och inte alls speciellt varmt) men de flesta har nog njutit av det finfina vädre vi hade igår och idag. Själv festade till det med en Twister och tre timmars läsning ute på the Common igår eftermiddag.

Folk hade tydlgen applåderat efter att ha sett PromiseLand-filmen under 10.30-gudstjänsten igår. Det var fint att höra, men John Goodmans kommentar värmde mest: 'För att vara ditt första Final Cut-projekt så är det fenomenalt!'. Och mamma, jag skriver inte detta för att skryta utan för att påpeka hur lättad jag är över att den är klar. Jag vet att du inte gillar när jag sticker ut hakan för långt.

På fredag kommer familjen Sabba hit så under en diskussion om Lowepros kameraväskor med min far över telefonen, rensade jag ur mina matskåp. Lika bra att göra det nu, innan de kommer. Jag visste ju inte riktigt vad ska skulle hitta. Fann ett oöppnat paket Falu Rågerut, vilket var väldigt lämpligt eftersom jag tog den sista mackan imorse. Ikväll ska jag börja väga saker. Förstår inte varför jag inte åker iväg oftare, att packa är ju fantastiskt roligt!

Imorgon väntar en helt vanlig tisdag (mycket uppskattat) och på onsdag ska jag och Edda städa ur vårt rekvisitskjul. Du läste rätt. Ett skjul fullt av rekvisita. Det är faktiskt väldigt spännande att jobba i the Creche på St James. Man hittar de mest udda grejer. Idag låg det en potatis-maracas på mitt skrivbord. På eftermiddagen kommer min field officer från TFG på ett sista besök och jag har varit måttligt imponerad av vad de sagt tidigare så det känns mest som en ganska onödig punkt i veckan. Edda är mycket bättre på allt som gäller stöd och hjälp med utlandsgrejer och annat hjälper ju ni och Svenska Kyrkan mig med.

I söndags hade vi avslutningsfrukost för de som går i år 6 och avskedskalas för PromiseLand (trots att vi har två söndagar kvar...) och det bjöds på tårta. Coola va?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar