fredag 17 juni 2011

Vi kommer alltid ha Paris.

Är det inte fantastiskt att man på nåt sätt lyckas ta sig igenom det mesta?

Veckan har varit skitlustigt på många vis. Det var kalasmysigt att ha Oliwia här, men det ruckade lite på min annars ganska inbitna rutin. I onsdags försov jag mig (vilket inte har hänt på flera år, så ni kan ju förstå förvirringen) och gjorde en assembly med Phil, som lyckligtvis nog gick bra. Jag jobbade över en och en halv timma eftersom jag har alldeles för mycket att göra och var dödstrött igår morse.

Var ju tvungen att gå upp klockan sex för att åka in till London vid sju och göra fyra av dem delar av Cambridge Proficiency-provet. Det var väl inte det roligste jag gjort, men tiden imellan delar som jag kunde prata med mina klasskompisar (ja, de som jag har haft engelskalektionerna med alltså) var trevlig. Schweiskorna försökte testa min franska. Antingen var de väldigt snälla eller så är mitt minne bättre än vad jag vill ge mig själv credd för, men jag kunde svaren på deras frågor. Det mest troliga är dock det första påståendet...

Efteråt mötte jag upp Andreas och irrade runt på Earl's Court ett tag. Vi bestämde oss för att ge upp tanken om parkhäng och käkade på Nandos' i Notting Hill istället. Vi slog på stort och åkte ner till South Bank och drack ett par öl och diskuterade livet som vanligt. Det var nog tur att jag hade det att se fram emot, annars hade jag nog inte gått upp överhuvudtaget igår. Idag gjorde jag den sista delen (speaking) av provet och köpte nya hörlurar. Kul.

Väl hemma, efter konstant regn i fyra timmar så pratade jag med Maggie, som fyller år idag. 20 år. Stod vi inte nyss i klätterställningen på St Per? Märkligt. Jag är lite avundsjuk på henne som ska semestra runt Europa i sommar, men inte speciellt bitter över att inte ha prov i histologi, anatomi och allt vad det är. Jag förstår inte hur du orkar Maggs. Du är min idol.

Kvällen till ära (det är ju faktiskt fredag) så tänkte jag ta ut allt ur min garderob och se vad det är jag fyllt den med egentligen. Det ska bli intressant att se hur jag ska få med mig allt tillbaka... Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar