måndag 4 juli 2011

Sommaren i city.

Time to get back to buisness alltså.

Helgens snabbvisit hemma var kalasbra. Ett somrigt Vadstena kan ju inte vara annat. När jag och pappa körde in i hemstaden i torsdagskväll bredde solnedgången ut sig över hela stadssiluetten och jag fick rysningar över hela ryggen. Vi kollade på Måns debut i Allsången och systrarna O sov i samma säng och pratade för länge, precis som det ska vara.

På fredagen började vi dagen med jordgubbsfrukost och kollade på 'Sommaren med Ernst' (ett av världens bästa tv-program och som man minsann aldrig kan få i England). Efter lunch åkte jag och Johanna och fikade ett par timmar hos mormor och morfar, och därefter åkte jag in till staden som Gud glömde. Fick frillan tillklippt lite och tog sedan kära gamla 302:an ut till Emma. Där väntade maten på bordet och en trevlig kväll med gamla och nya kamrater. Fint hörrni!

På lördagen körde jag bil och dammsög lite. Installerade ett par Sims-spel och knuffades med lilla lillasystern. Helgens höjdpunkt och anledningen till att jag åkte hem ägde ju rum igår; Tjohannas konfa. Det var himla mysigt att vara hemma i klosterkyrkan och träffa gamla konfirmander och ledare. Mor hade lagat fantastisk mat så framåt fem när alla hade gått landade vi i soffan med Glee i DVD-spelaren. Dagen avslutades med en kort, men välbehövlig, kväll med Ida och Matilda. Uj, vad jag saknar te-kvällar ute i mitt lilla hus.

Resan tillbaka var ganska smärtfri. Sov hela flygresan och halva bussresan in till London. Använde min fribilett på en Odeon-biograf efter en sushilunch och fnissade mig igenom 'Bridesmaids'. Åkte hem till GX, handlade och lagade kvällsmat (mamma, jag tror inte jag förklarade hur skönt det var att bara få sätta sig ner och äta lagad mat, tack!). Ska nog hoppa i säng snart, men täntke lyssna klart på Thomas Johanssons sommarprat först. Har aldrig hört nån som name dropar så mycket och det är ju lite jobbigt, men nu har jag ju börjat lyssna.

Glömde hus- och jobbnycklarna hemma i Sverige, vilket inte var helt optimalt. Men förhoppningsvis kommer de fram innan slutet på veckan och som tur är så finns det ju reservnycklar! Vi hörs hörrni!

2 kommentarer:

  1. Du behöver inte alltid säga att du uppskattar maten mm. Du visar det så fint åndå med blickar och kram osv. Jag älskar dig ungen min. Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Tänk att uppdraget snart är slutfört! Kommer att sakna dina personliga berättelser om denna resa i ditt liv. Tack för att vi har fått vara delaktiga.
    Lite semester och lata dagar här hemma önskar vi dej, dear Beccis, så du landar ner ordentligt och får tid att reflektera över allt fint du åstadkommit långt därborta i Englandet. Ser fram emot ulovad fikastund, klura på vad du ska baka för smaskig, engelsk kaka. Nån orange dekoration kanske. Kramis från S + G i 3.

    SvaraRadera