fredag 15 juli 2011

Crossfire.

Det verkar som att jag hamnar i Örebro till hösten.

Det är bra. Det är nära hem, lagom stort, hyrorna är inte orimliga och man kan åka till Stockholm varje dag om man vill. Skönt att veta och kunna börja planera. Även om det börjar att ta form nu, så känns det väldigt avlägset när jag sitter här i GX i ett nystädat rum. Det kommer att bli jättebra. Jag är sugen på att börja plugga. Även om jag lär mig massa bra saker här (typ vad flugsmälla heter på engelska och skillnaden mellan Devon och Cornish cream tea är) så ska det bli kul att plugga igen. Det känns som att intellektet har stagnerat lite det senaste halvåret.

Den senaste veckan har varit kalasbra. Leksaksstädningen var ganska ansträngande och det är konstigt när Edda är på semester, men jag har haft många stunder som jag bara suttit och stirra ut i det blå och önskat att jag inte behövt åka hem. Saker är så lätta här nu. Jag kan prata med alla, jag vet var saker är och det finns saker som bara jag kan göra. Ja, mitt ego gillar det. Det är bekvämt här. Kanske är det just därför det är dags att börja tömma frysen och rensa lådorna. Jag vet inte.

Det här har egentligen ingen större relevans, men jag skriver ner det för att jag vill komma ihåg det. Igår hade jag troligtvis min bästa dag på jobbet någonsin. Delvis för att jag inte hade några centeruppgifter, delvis för att jag hade sovmorgon och delvis för att jag jobbade 30 minuter under de fyra timmarna jag var där. Jag satt bara med Fi, Andy och Jeanette och skrattade. Vi funderade högt om Borams mystisk Facebook-uppdateringar och om Oliwias dröm om mina arbetskamrater. Och så började vi redigera vår film. Sjukt värt bara.

Ja, som jag nämnde tidigare har jag städat mitt rum ordentligt idag. Började dock med ett telefonsamtal till fröken Fång. Det enda som står på schemat idag är att gå ner till Tesco och handla lite. Och lägenhetsletande. Vuxet va? Vi förfärades lite över det, Oliwia och jag. Att jag har tagit ut semesterdagar, att året är slut och att vi måste börja planera på riktigt. Vi började ju precis fundera på året efter studenten.

Nu ska jag koka lite pasta. Sedan lyssna på ett sommarprat och dricka kaffe. Hoppas ni har det bra! Puss och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar