söndag 1 maj 2011

The story.

Det var ganska många som höjde på ögonbrynen när jag sa att jag skulle åka in till London i fredags.

Det flesta som bor runt M25 gjorde nog inte det. Jag fick frågan; "Men hur orkar du?" sju gånger i torsdags. Även om det var otroligt mycket folk inne i London, så var det definitivt värt det. Det var väldigt intressant att se de annars lite stela britterna kalasa. Det mesta var ju såklart inom kontrollerade former, men det var kul att se folk springa omkring i bröllopsklänningar och se småtjejer dansa runt i moln av rosa tyll.

Det finaste var nog 'Awww-et' som kom när William och Kate sa ja till varann. Jag mötte upp Lena och Andreas (två av mina kära volontärkompisar) runt nio, så vi lyckades få en liten gräsplätt i Green Park, där vi kunde se spektaklet på storskärm. Lite synd att vi inte var i Hyde Park tydligen; Där hade de minsann konfettikanoner! Efter att ha köat hur länge som helst kom vi till slut ut från parken och käkade lunch, vandrade omkring lite och hamnade till slut vid the Mall (den stora paradgatan upp till Buckingham Palace). Folk började hurra så vi tittade upp mot gatan för att se vad som hände. Och kan ni tänka er? Vi såg prins Harry! Vi fick helt enkelt uppleva lite sol, lite kungligheter och lite brittisk historia.


På kvällen åkte vi till Reading, där Lena och Andreas bor. Vi såg filmen 'Incidious' vilken var skitbra, på så sätt att jag blev rädd. Det var längesedan. Vi käkade kvällsmat och stupade i säng runt elva. Lördagen var desto lugnare och vi spenderade större delen av dagen i en park. Jag har bränt näsan igen. Vi filosoferade, drack kaffe och chillade. Vilket råkar vara tre av mina favoritintressen, så jag var väldigt nöjd när jag satte mig på bussen mot Heathrow (för att därifrån åka hem). Tack hörrni för att jag fick komma och uppleva denna stora happening med er!

Dagen har inte heller varit så tokig. Började sent idag, klockan tio. Övade rörelser lite med två av mina favoritbarn (jag vet att man inte får ha det, men det är ju bara jag som vet vilka de är!). Vi gjorde våra rörelser till två sånger och jag läste en text. Konstigt nog så är det läskigare att läsa i Klosterkyrkan än här. Blev därefter inbjuden till Suzannes (som jag jobbar med) hus för lunch, och träffade där en svenska som bor på Mallorca. Det var en kompis till Suzannes yngre dotter. Världen är liten.

Mätt och belåten som jag var kunde jag bara sitta ner under Nexus och behövde bara lyfta 40 stolar idag. En väldigt bra dag helt enkelt. Min värdfamilj har ju åkt tillbaka till Florens, så nu är allting som det ska. Ska kicka igång maj med att gå till gymmet direkt imorgonbitti och sedan väntar ett efterlängtat telefonsamtal med världens bästa Oliwia Fång (-Långkalsong!) som äntligen tagit sitt förnuft till fånga och kommit hem från Indien. På fredag ska jag åka till IKEA med Fi, Andy och St James senaste tillskott Kathryn. Fint värre.


I onsdags fick jag en bekräftelse. På en enkelbiljett till Sverige. Det betyder att jag bara har 89 dagar kvar i England. Knäppt.

Nedan följer lite bilder från helgen. Den sista, den med telefonkiosken, är ifrån Lenas trädgård. Nog för att min byst av Amandas (min husvärd) pappa är cool, men den tar nog priset. Den fungerar tydligen bra som förråd och ger lite exra färg i trädgården.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar