måndag 16 maj 2011

Värsta schlagern!

Eurovision var ju lätt förra veckans stora händelse.

Så tänkte berätta hur jag insöp spektaklet iår. Som ni vet tar jag en Cambridgekurs i engelska och varje månad är vi en ganska stor grupp som ses hemma hos Eva, vår lärare. Däribland tre amerikanskor. De bjöd in mig för några veckor sedan att se ESC med dem, då en utav dem varit här ett och ett halvt år och älskade det förra året. Vi började prata om hur mycket jag såg fram emot det och då sa de att vi borde se det tillsammans.

Sagt och gjort. Vi spenderde kvällen med att baka pizza, äta glass och sjunga med i alla låter utom Moldaviens, som jag hatade. Vi hade till och med champagne och rosa fjäderboor. Precis som det ska vara alltså. Alla hejda på Sverige och de andra tyckte Jedward var skitsöta. Vi hade scoreboards och satt som klistrade under röstningen. Ganska bra kväll helt enkelt, även om vi 'bara' kom trea och Italien var oförtjänt av sin andra plats.

I helgen ska jag hälsa på min kära vän Helena och hennes kollegor på SPEC Centre i St Albans. Fast först måste jag jobba lite på lördagen. Och på söndagen kommer en av majs absoluta höjdpunkter (ja, nästan så att det slår Eurovision...). Nestor, hans pilgrimer och Britta kommer ju till England (vår ungdomsgrupp alltså) och ska besöka vår vänförsamling på söndagen. Så himla smidigt att jag kommer att befinna mig i just St Albans på söndag så jag kan träffa dem! Det ska bli himla fint att framförallt träffa Britta och få styla med min engelska accent inför Peter.

Jag vill också passa på att skicka ett JÄTTESTORT grattis till världens finaste, coolaste, tuffaste och sötaste lilla lillasyster, Johanna Olovson. Det är lite knäppt att du fyller åtta allaredan (eller ja, femton var det kanske...). Du borde få ditt paket imorrn, alltså tisdag. Tänk att hela Norge flaggar för dig också. Jag hoppas att du får världens bästa födelsedag och att du vet att jag tycker att du är bäst. Jag älskar dig kompis. Bilden nedan är mest för din skull.

3 kommentarer:

  1. HAHAHA bilden är ju för fin!

    SvaraRadera
  2. Pizza, champagne och rosa fjäderboa, jojo, kan höra dej sjunga men du är ju för rolig, sitter alltså tyst under en enda låt och hatar. Jag måste nu lyssna på Moldaviens låt igen och göra en egen analys. Kanske du ska ägna dej åt musikstudier i framtiden och bli låtskrivare, det här kan ju du. I kväll blir det tacko-fest hos coola, lillalilla Olovson som inte är så liten längre. Ha det bra!! Kram från S+G

    SvaraRadera
  3. Tack Beccis! puss på dig!
    // Johanna The Best!

    SvaraRadera