fredag 6 maj 2011

Don't stop.

Tiden går jättefort men jättelångsamt just nu.


Dels för att jag bara har knappa åttio dagar kvar som volontär i England och för att jag vill hinna med så mycket innan det, men också för att den hä veckan har kännts som en mindre evighet. Jag har bara varit på jobbet två dagar. Men då har jag ju också jobbat på kvällarna. Gillar inte det riktigt; Att jobba lite och sedan komma tillbaka. Jag behöver ett par timmar för mig själv och tid för tandborstningar om kvällarna.

I tisdags ägde det månatliga församingsmötet och det innebar lite stollyft. Inte så jobbigt, men som sagt, det är sådär att att gå tillbaka till jobbet efter nio timmar. I onsdags var det äntligen det stora eventet 'Från Gucci till Gud' rum. Vi har förberett (eller jag har väl mest hört om det här och var) inför det i nån månad. Det var lika flashigt som det låter. Mycket tyll, goodiebags och Cava. Det var lite kul, men mest för att jag och Andy satt bakom mixerbordet och kommenterade klänningarna som visades i modevisningen de hade innan själva föreläsningen.

Igår (läs torsdag) var jag och Andy på Applekurs i London. Jag ska ju göra en ny PromiseLand-video och Apple håller i gratis introduktionskurser för de flesta av deras programvaror. Så vi tog med oss två Mac Book Pros och spenderade en halv dag i London med Final Cut och snabb-shopping. Han var tvungen att jobba på kvällen och tog med sig datorn jag använde. Konstigt nog ville han varken ta min Primark- eller New Lookpåse med sig hem till GX. Jag fick alltså släpa på dem hela kvällen, då jag mötte upp Andreas (ni vet volontären som jag hängde med i helgen).

Vi samtalade över en pastasallad i Regentspark och drack en och en halv öl var i Camden. Det har börjat bli lite varmare igen och med en solnedgång över London så kan det mesta bli bra. Trots äckliga, alltför närgångna ekorrar. Vi utnyttjade våra tunnelbanekort till max, så jag var hemma kvart i ett. Tänkte att det var tur att jag hade sovmorgon idag, men vaknade såklart vid nio.



Planerna för dagen var också ganska stora; IKEA-besök med mina arbetskompisar Fi och Kathryn. Känns som att det är det enda jag gör nu för tiden. Jag har iallafall kaviar så att det räcker tills jag åker hem. Tyvärr så hade en av mina reskamrater lagt in ett par extra stopp så det tog lite längre tid än vad jag tänkt. Vi åkte inte till IKEA-varuhuset som är närmast oss, utan till det som Kathryn alltid åkte till när hon bodde i Milton Keynes (alltså där hon jobbade förut, innan hon började hos oss förra månaden). Jag och Fi blev lite tagna på sängen, men tänkte varför inte? Vi hälsa på hos Kathryns förra chef och fick kaffe. Efter det betade vi av IKEA och avslutade med en runda på Europas största ASDA.



1 kommentar: