torsdag 24 februari 2011

Along the way.

Är inte det här typ det sötaste ni någonsin har sett?

[Bilden är borttagen på begäran av nedan nämnda syster... Party pooper!]

Min lilla lillasyster Johanna och hennes kompisar agera Skogsmulle med vänner igår, i den lokala skidbacken. Snyggingen i grönt, som kisar så mycket att man knappt ser hennes söta ansikte, är ju som ni ser min lillasyster. Synd att jag missade det!

I tisdags var jag och Andreas på konsert på Royal Festival Hall i London. Ray LaMontagne and the Pariah Dogs spelade, och hade med sig The Secret Sisters som förband. Jag har gått förbi det där gigantiska bygget flera gånger och alltid velat stå på deras terrass, eftersom det ligger precis vid London Bridge och har en grym utsikt. Äntligen, fick jag göra det och det gjorde mig inte besviken.


Konserten var väldigt bra; Musikerna var otroligt duktiga, akustiken fantastiskt och tillochmed förbandet var så pass bra att jag nog skulle kunna betala 50 spänn för att se dem. Det händer inte så ofta. Det blev en fin kväll, med djupa samtal (precis som jag vill ha det!) om livets svårigheter och afrokrull. Märkligt nog så är tycks Andreas också vara en överanalyserande och smått förvirrad människa så vi hade en del att diskutera. Kvällen blev ett fint avbrott i vardagen helt enkelt. Tack!

I måndags blev jag ytterst imponerad av Tesco. Det är annars en matkedja som alla här tycks hata lite. Som Lidl typ. Jag hade lovat Jeanette på jobbet att baka semlor eftersom jag misslyckades med att förklara vad det var. Till det behöver man ju färsk jäst, eftersom man vill ha fluffiga bullar. Hursom, så frågade jag om de hade det och kan ni tänka er; Jag fick 50 gram färsk jäst från deras eget förråd helt gratis. Tesco rose to the occation. Och semlorna var poppis!


Annars har det varit skönt med half term (lov alltså). Vi har sorterat i våra skåp, byt batterier i leksaker och jag har äntligen haft tid att göra klart ett par affischer som vi ska sätta upp på vårt 'kontor'. I helgen ska jag och Andy hjälpa till på ett bröllop på centret och på söndag ska vi på söndagslunch hos vår bästis Fleur, som är 7 år, och hennes familj. Vi blev tilldelade rollerna som bästisar förra månaden och sedan dess har hon hängt med mig och Andy varje söndag. Skönt att umgås med folk som ligger på samma mentala nivå faktiskt.

Mina morföräldrar är väldigt bra. Idag när vi ringdes så lovade mormor mig gelehallon nästa lördag och morfar skulle se till att det kramades en hel massa. Det låter väldigt bra tycker jag. På fredag ska jag umgås med två av mina riktiga bästisar (förlåt Fleur) och äta libb-mat. Kan knappt vänta.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle önska att du tog bort bilden på mig pronto!
    //Johanna The Best!

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som att det gick bra att baka semlor, trots att du var trött. Jag laddar just nu inför resan till Skavsta på fredag med att rensa på mitt arbetsrum. Vår enhet ska flytta ned en vån. Inte skitkul inför semestern, med allt vad det innebär att få saker och ting klart innan jag kan gå hem på torsdag. Tyck synd om mig! Det är tur att jag får hämta dig på fredag och att vi kan retas lite med varandra allihop på söndag kväll.
    Den ömma modern

    Den ömma modern

    SvaraRadera