onsdag 16 februari 2011

Rolling in the deep.

Äter Honey Loops till frukost idag. Orkar inte med havregrynsgröt.

Gick och la mig klockan tio och var helt slut. Kunde jag somna? Nej. Tänkte gå till gymmet imellan jobbet och tja, jobbet i eftermiddag. Det borde få min kropp att fatta att det inte är okej att vara vaken till två fem kvällar i rad. Jag hann ju i och för sig läsa ut en bok på trehundra sidor. Alltid något kanske.

I måndags var det ju alla hjärtans dag, men jag var ledig, Fi var sjuk och Andy gick på sin kurs. Därför 'firade' vi det igår istället, på personalmötet. Jag hade bakat schackrute-hjärtan, Suzanne fina kakor med glasyr (vad är det med engelskmän och glsayr?!) och Fi och Jeanette hade ordnat små kort och chokladhjärtan till alla. Vi i Children's Ministry är rätt populära faktiskt. Inte undra på!


Andy brukar alltid skoja till det med ett fint meddelande på tavlan, typ; "Don't forget to wear your holy socks!". Detta var gårdagens.


I söndags var Martin, vår kyrkoherde, med på PromiseLand. Under hans sju år här var det tydligen första gången. Jag fick hoppa in som ledare för en äldre grupp och Edda frågade om Martin kunde vara med mig under smågruppstiden. 'Visst' sa jag, i förhoppning om att det skulle få en lugn och för en gångs skull fokuserad smågrupp. Men icke. Det var fortfarande lika roligt att reta de andra, sno kakor och springa runt. Kids alltså...

Lilla lillasyster, kan du bara logga in på min Spotify lite snabbt under dagen? Jag bor tydligen i utlandet och de tycker att jag ska byta till en brittisk adress. Jag vägrar. Tack!

Och slutligen, innan jag dansar iväg till jobbet med Oskar Linnros (remixen från 'De kallar oss artister' Sigrid, my god!) ; Här är det nästan vår. Överallt är det snödroppar och luncher i solen är inte helt ovanligt. I måndags gick jag runt i fleecetröja. Ute. Jag ogillar våren ganska mycket, så jag tycker mest att det är trist. Men antar att ni är lite trötta på höga elräkningar och skottning nu... Ni kan ju trösta er med gelehallon. Det kan inte jag. Man kan inte få allt. Adjö!

2 kommentarer:

  1. Åååh, snödroppar, så vi längtar. Vi leeer varje gång vi läser dina inlägg, jojo liknar mer och mer fina mamma (moderskeppet), sant, vilka tårtor och kakor du åstadkommit. Men bilen som exploderade utanför dörren, hu så hemskt, då log vi inte!!
    Kram nu på dej Beckis, glöm inte långkallingarna när reser hem för här är inte tillstymelse till vår än! Grannarna i nr 3.

    SvaraRadera
  2. Är det roligt eller ÄR DET ROLIGT!!
    Att få vara med o se syrrans go'a granntös celebrera Sverige i Englandet!!! Keep going on'.... Visste att det skulle bli speciellla flecker av er alla..

    Tusen kramar från Ewa Pihl i Stockholm .....

    ps: har en dagliblogg me' http://blogg.amelia.se/pihlan/ titta in om du hinner

    nu ska jag kika in lite i den andra du har...bye,bye...

    SvaraRadera