torsdag 10 februari 2011

One of us.

Här händer det grejer ni!

Natten till igår, onsdag, vaknar jag runt kvart över tolv av en stor smäll. Jag flyger ur sängen och ser att den bil som står två meter från min dörr har fattat eld på något vis. Ringde till brandkåren och tjugo minuter senare står det en stor brandbil på vår lilla gata. Två killar som bor mitt emot hade också sprungit ut för att se vad som hänt, så de skötte det mesta snacket med den stackars familjen som fått sin bil förstörd. Strax efter ett kom polisen och vi fick alla lämna varsitt 'vittnesmål'. Sjukt.

Desto trevligare var det att fira Fi's födelsedag. Jag bakade ju en tårta och de andra hade några paket och sånt. Vi kokade helt enkelt lite kaffe, drog ut henne från hennes möte och sjöng för henne! Britterna blev förvånade över att det inte var någon vaniljkräm, choklad eller mer socker i tårtan och trodde det var 'nyttigt' eftersom det mest var bär och vispad grädde som garnityr. Hehe...

Förkylningen håller nog på att gå tillbaka (peppar peppar!). Det är bara näsan som rinner nu, inget halsont. Vilket är bra eftersom jag faktiskt åker hem om tre veckor igen. Det blir lite lättare att åka snabbare än alla andra om man är frisk. Längtar ju ganska mycket efter att få träffa min familj och mormor och morfar, men jag måste säga att det ska bli sjukt gött att köra bil igen! Kanske en som inte brinner och ser ut som en askhög dock.

Jag måste bege mig till jobbet. Stagecrew idag! Tror att fina Sue Fletcher lämnade lite chokaldkaka kvar i kylen efter Alpha igår, så det blir inte så dumt till det administrativa jag måste göra först. Bajs bajs hörrni!


1 kommentar:

  1. Action på Pinewood Close alltså! Jag vet nog fortfarande inte säkert vilket nummer som går till larmcentralen i det här landet. Jag kollade upp det, men har glömt det. Illa. Misstänker dock att både 112 och 911 vidarekopplas till rätt ställe.

    SvaraRadera