lördag 19 februari 2011

Hang with me.

Jag gillar att jobba på lördagar.

Om jag fick välja skulle jag nog ha helg som alla andra, men jag försöker att lära mig att det mesta är annorlunda när man jobbar i en kyrka. Iallafall, jag jobbar ju numera de flesta lördagarna och det är inte så illa. Jag börjar runt 12-13, så det finns tid för att sova eller som idag, gå till gymmet. Om det inte är något särskilt event på centret så är det alltid lugnt och skönt. I veckan är det alltid mycket som ska göras och många som springer ut och in.

Det är skönt att (nästan) ha det här stora bygget för sig själv. Jag kan digga med till mina Spotify-listor, istället för engelska barnsånger. Jag kan dessutom sjunga med utan att behöva fundera på hur det låter. Det har alltid varit bra för min kreativitet (tror aldrig jag sjungit så mycket som jag gjorde under de veckorna som jag hetsskrev mitt projektarbete!) så jag brukar få mycket gjort.

I torsdags hade vi 'Teenage Takeover' på Stagecrew. Vi ledare under 20 hade alltså planerat och förberett allting. Det innebar lite mer aktivitet och lite mer godis än vad vi vanligtvis har på torsdagarna. Andy och jag spenderade två timmar med att sätta upp allt, och sedan tre kvart med att ta ner allt. Men det var det värt. Barnen tycktes gilla det, de andra ledarna sa att allting gick jättebra och jag hade väldigt roligt. Lousie (en av mina favoritungar, även om man inte får ha det) gav mig en kram efteråt och sa att tonåringarna borde planera Stagecrew varje vecka. Tror inte att jag skulle orka med det varje vecka dock...

Varje gång Andy spelar en svensk artist i sin iPod (vi brukar turas om att välja, när vi sätter upp 120 stolar eller så...) så påpekar det. Varje gång säger han; "Va? Jag trodde han/hon/de var amerikaner!". Jag blir lite sur varje gång. Alla vet väl att Robyn, Shout Out Louds och September kommer från Svedala? Samma sak hände i onsdags när Suzanne kopplade in sin musikspelare och sjöng med till Agnes. "Åh, Agnes. Visste ni att hon kom tvåa i svenska Idol?" sa jag. "Nej? Hon är från USA" svarar den stackars ovetande brittiskan. Tänk vad mycket de har att lära...

Bara för att vara lite övertydlig; Mamma, detta är skrivet i ytterst ironisk ton, och inte för att jag vill vara dryg!

Miss Li spelades för övrigt i veckans Greys Anatomy-avsnitt. Go Sverige! Och när vi så osökt kommer in på hemlandet; Om 14 dagar är jag på väg till Åre med min fina familj. Även om jag är glad för en vecka hemma i Sverige (där man kan köpa gelehallon, gelenappar och kexchoklad) så känns det lite märkligt att inte vara framme i Österrike nu. Det har ju varit så i sex år. Ingenting är som det brukar. Hm...

Tack Eva och grannarna i nummer tre, för de fina kommentarerna! Sollan & Göran; Ni leder kommentar-tävlingen! Min familj är rätt kassa på det, så när jag kommer hem i sommar ska vi ha kaffekalas i trädgården utan dem! Time to get back to business.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar