tisdag 8 februari 2011

Isn't it obvious?

Baka, baka liten kaka...

Idag har jag haft en riktigt bra dag (förutom att jag bara sov fyra timmar inatt, dess förkylningar börjar bli jobbiga nu...). Solen har stått högt på himlen och jag har återigen fått bekräftat att himlen är blå. Det brukar vara mulet här annars, så ibland tvivlar jag. Hur som helst åt vi lunch utomhus idag, intill husväggen där det var varmt (nåja, så varmt det nu kan vara i februari). Efter en lugn dag på jobbet följde en väldigt angenäm engelska lektion och sconesbak.

Mitt fjärde möte för dagen var nämligen ett planeringsmöte med de andra tonårsledarna i Stagecrew. Över lite te, ett par scones och en limecheesecake bestämde vi vad vi ska göra på vår Stagecrew-kväll om två veckor. Det kommer lätt bli terminens roligaste gång. Det var dessutom kul att ha lite folk här och få vara lite värdinna.

Ikväll har jag också bakat en tårta till Fi (jag blir bara mer och mer lik min mamma... läskigt), min kollega och kompis. Hon fyller tjugo imorgon så vi ska fira med kaffe och tårta. Känns som en ganska bra start på dagen. Centret kommer också att invarderas av bebisar och småbarn och deras päron, vilket alltid brukar leda till minst fem besök på vårat 'kontor' (som också är där bebisarna håller till under söndagsmorgonar, antar att de känner sig bekväma där). Det är alltid en liten kompis som kommer in och ska titta på leksakerna inne hos oss. Himla mysigt faktiskt.





Hallonfyllningen till tårtan blev VÄLDIGT god. Och skapligt snygg färg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar