onsdag 17 november 2010

White light moment.

Som de flesta vet, så älskar jag listor.

Idag fick jag äntligen bocka av alla saker på min "Att göra"-lista. Det är en av de bästa känslorna som finns. Eftersom jag var sjuk en knapp vecka, så har jag legat lite efter med mina uppgifter. Förutom alla veckovisa center-uppgifter så har jag hunnit ikapp med min videoredigering (jag är inte bara PromiseLand Administratör utan även PromiseLand Video Producent!), all laminering och kopiering av vår nya serie i PromiseLand Small. Jag har klippt i massa låtar och konverterat Youtube-klipp till mp3-filer. Det har varit lite att stå i helt enkelt, men nu så! Bara att börja på nästa lista; "Att förbereda innan jag åker hem över jul"-lista.

Jag bestämde att jag varit sjuk tillräckligt och gick till gymmet idag. Jag har inte känt av infektionen på flera dagar mamma. Okej? Det känns så skönt att vara tillbaka ordentligt. Jag har nycklar, får dricka hur mycket kaffe jag vill på jobbet och om en vecka så får jag celebert besök från hemlandet. Idag så känns livet rätt fint.

Imorgon (eller idag för de flesta som läser detta, torsdag) så fyller världens bästa mormor år! Grattis mormor Essa! Jag behöver inte ens gå in på varför hon är bäst, hon bara är det. När jag kommer hem så ska vi fira med mandelmusslor och massa kramar! Jag hoppas att det har kommit ett litet kort till Vadstena från mig.

På fredag ska jag ju ta med Boram till IKEA för att hon ska få känna på sann svensk-anda innan hon åker tillbaka till Sydkorea. Det är ju inget nytt för mig, men på söndag ska det minsann bli andra bullar! Då ska vi bli bjudna på Thanksgiving-middag hos Jeanette och hennes familj. De kommer ursprungligen från USA, men har bott här i femton år. Det ska bli himla intressant att smaka kalkon, pumpapaj och tranbärssås (cranberry på engelska för er som blir förvirrade annars). Det är kalasbra att jobba i ett team där 80% är utlänningar!

Britter är ett märkligt folk. I lördags satt jag med mössa och vantar på bussen. Framför míg satt en kille i flipflops och shorts. I november. Jag tror inte att jag kommer att vänja mig vid deras konstiga klädval, inte ens om jag flyttade hit permanent. Som sagt; Märkligt folk...

2 kommentarer:

  1. "Får dricka hur mycket kaffe jag vill på jobbet."
    Glöm inte att borsta tänderna eller ta ett tuggummi då! ;D hahah

    //Haun

    SvaraRadera
  2. Vi ska ha en thanksgiving-middag hemma hos oss! En av mina housemates bodde i USA förut, en amerikanare kommer joina oss... det känns som att han kommer sitta "på display" för den kvällen :P

    SvaraRadera