torsdag 25 november 2010

Friend like you.

Idag har jag fått finbesök från Sverige.

Johanna (Roshamn, inte lillasystern) har kommit och stannar hit över helgen. Vi har bara bokat biljetter till Madame Tussauds så utöver det är det inte så mycket planerat. Jo, imorgonkväll kommer Boram, Andy, Fi och Breffni förhoppningsvis in till London på kvällen och möter oss. Vi ska väl försöka hitta någon mysig (och relativt billig pub, good luck) vid Themsen och bara chilla. Jag jobbar på söndag morgon och kväll, men därimellan ska vi nog hinna med en rundvandring i Gerrards Cross. Det blir en bra helg helt enkelt!
Jag får blåmärken väldigt lätt. Att jobba på ett ställe där man lyfter massa stolar och bord hela tiden är alltså inte optimalt Mina ben är för tillfället dekorerade med fjorton blåmärken sammanlagt. Jag har ett på mitt högra ringfinger också. Lite märkligt sådär.

I tisdags åt jag koreansk sushi. Det var precis lika gott som japansk, fast man inte har wasabi till sjögräset i Sydkorea. Vi firade Suzanne som fyllde år förra veckan med en fin lunch på centret. Boram (med viss hjälp av mig) stod för huvudrätten, Jeanette tog med soppa till förrätt, Andy och Fi tog med bröd och dricka och Edda gjorde en jättefin ingefärskaka.


Den första bilden är på Borams fina mat som hon gjort till Suzs firande. Den andra är på Suzanne i hennes fina Happy Birthday-hatt och tårtan som Edda gjorde.

Johanna kom mitt i Stagecrew och när hon kom in i rummet (mitt under en sångövning) riktades trettiofem små ansikten mot henne. Stor uppståndelse med andra ord. Jeanette skjutsade oss hem, eftersom Johanna hade en tung väska med grejer till mig. Kånken, en till jacka, pepparkaksdeg och te var bara några av de braiga sakerna som hon kom med. Lite som julafton utan tomte.

Vi var tvungna att möblera om lite i mitt sovrum för att få plats med en till madrass, så för tillfället ser det ut såhär;

Mitt skrivbord, nattyggsbord och allt annat står under fönstret. Det är trångt men mysigt helt enkelt. Efter lasagne och varsin dusch ska vi nu ta oss en kopp Himlagott från Sverige och prata ikapp de senaste två månaderna. Eller ja, börja iallafall. Vi har ju hela helgen på oss annars.

Tack mamma och pappa för allt ni skickade med Johanna! Om 100 dagar så åker vi tydligen till Åre, enligt lillasyster Johannas status på Facebook! Värt!

1 kommentar:

  1. Ha nu en riktigt trevlig helg tillsammans. Åhhh, att få vara gäst hos dej och dina fina kompisar. Javisst trångt och mysigt ser det ut nu i ditt rum men du är ju van med båthytt och tält, också compact living. Jag vill ligga på golvet i mitten och få nybakad pepparkaka och kaffe serverad på bricka på en av sängarna. MYYYYYS!!
    Grannarna i 3, ses snart. Kram!

    SvaraRadera