fredag 12 november 2010

All I need is you.

Jag älskar fredagar.

På torsdagskvällarna har vi Stagecrew, vilket är min favoritgrupp av alla olika varitanter på barn-/ungdomsgrupper St. James har. Barnen är mellan sju och elva, och trots att det är en ganska stor grupp på 39 ungar så lär man verkligen känna dem. Det kanske är för att det liknar scouterna mest... Hursom helst, hela torsdags eftermiddagen förbereder vi och har två kalaskul timmar med massa mysiga barn. Att veta att man är ledig dagen efter gör att man orkar lägga i en växel till och inte funderar så mycket på att jag måste hem och sova.

Fredagar är en så kallad "skrubb-dag". Det är den dagen som man tvättar, sorterar, rakar benen, slöar i soffan och dricker för mycket kaffe. När det blåser halv orkan ute och regnar behöver man heller inte ha dåligt samvete för att man inte gör något. På fredagar leker livet. Det enda negativa är att TV4 har beslutat sig för att sluta streama Idol live utanför Sverige, så det får jag titta på senare.

I helgen kommer vår husägare hit på en blixtvisit från Italien. Jag är lite nervös om jag ska vara ärlig. Man vill ju göra ett gott intryck... Boram (läs mest jag) och jag har därför diskat och plockat ordning på alla våra pryttlar som ligger överallt i huset. Jag försöker samla kraft till att ta cykeln ner till Fischers och handla lite kvällsmat, men det går inte så bra. Det är ju massor bra amerikanska serier som kommer ut idag (ytterligare ett skäl till varför fredagar äger). Om en halvtimma ska jag ha åkt. Wish me luck.

Jag, Boram, Jeanette och en fantastiskt trevlig tant vid namn Annie Snowball (Snöboll) ska hjälpa Edda och hennes man Christoph ikväll. Christoph har spelat in en skiva och ska ha release-konsert ikväll och jag tror att Annie och jag ska ta betalt och dela ut exemplar av skivan. Det blir nog mysigt.

Började asgarva nyss, när jag såg den här Facebook-gruppen; "Tystnaden som uppstår när Ida Wall tror att hon ska komma in på Hugo's...". Varför är jag inte mer aktiv där? Det är nog världens bästa grupp. Ah, det var tider det!

Åh, just det. Jag är friskare nu. Inte frisk. Men det är på bättringsvägen. Imorgon ska jag fira det med att åka till High Wycombe och dricka kaffe på Starbucks. Och köpa födelsedagspresent till en libb-tjej. Och handla mat på den mest orange (oranga?) affären i Storbritannien.

Lena tipsade oss volontärer om världens näst bästa affär. Efter IKEA då. "TotallySwedish" ligger nära Marylebone (min tåg- och tubestation) och säljer alla möjliga svenska saker. De har lite mer mat än IKEA, bland annat falukorv. Hur superduperbra är inte det?! Nästa vecka ska jag och Boram ta en heldagsutflykt bland de svenska erbjudandena i London. Hon ska köpa köttbullar på IKEA och jag ska köpa Kalles Kaviar på TotallySwedish. Sverige... Sverige...

Det börjar bli lite roligt det här, att höja mitt hemland så mycket. Man kanske ska akta sig för sådant... Hm. Nej. Nu måste jag ta mig i kragen. Smör och mjölk lär inte infinna sig i kylskåpet av sig självt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar