tisdag 29 mars 2011

Melt my heart to stone.

Igår gick jag in på Fishers för första gången sedan sedan december.

En fattig volontär är ju näst intill tvungen att handla på Tesco, även om det kanske är mer politiskt korrekt att handla i den lokala, privatägda och mer personliga mataffären. Jag känner ju till och med butiksägaren (så litet är Gerrards Cross...). Hur som. Jag gick runt där och tittade i deras roliga hyllor; De har mer spännande saker än Tesco och Marks & Spencer, då de köper in saker från hela världen. Och rätt vad det var, så var de där. Poptarts. Som jag ALLTID velat prova. En chokladvariant fick följa med hem. Funderar fortfarande på om det är värt att bryta 'fastan'/avgiftningen för dem...

I fredags åkte jag till IKEA eftersom min kaviar var slut och jag kände för lite svenskhet. Efter kassorna finns ju en finfin mataffär och när jag stod där och petade på sillburkarna hörde jag någon säga att sill är äckligt. På svenska. Var ju tvungen att svara på det och försvara sillens ära, men efter en minuts diskussion kom jag och Anja (som tjejen hette) fram till att smaken är olika och att det är okej. Vi pratade hela vägen in till London och bytte mobilnummer. Fint!

' Beccis är lite trött, efter en ganska lång helg. I fredagskväll jobbade jag mellan sju och halv tolv. I lördags började vi halv nio till ett för att sedan fortsätta med möte med Edda och PromiseLand-förberedelser mellan fyra och sju. I söndags var det ju som bekant dags att ställa fram klockan. vilket innebär att jag egentligen började 7.30 istället för det mer anständiga 8.30. På det var jag AV-ansvarig (ljud- och bild) på Nexus, vår kvällsgudstjänst. Fick lite sovmorgon och en extra semesterdag att ta ut för besväret. Igårkväll hoppade jag in en och en halvtimma och kokade lite kaffe och klickade på Powerpoints på ett möte om PromiseLand. Ikväll ska jag duscha, dricka te och se på filmen. Tidig sänggång känns ganska givet.

Mitt fejkstädande (ni vet, när man städar fast det inte ska se ut som att man har gjort det) gav resultat i helgen. Mina husägare som var på besök, hade inget att påpeka utan verkade nöjda med mig. Ger mig själv en klapp på axeln nu.

Vet ni? Numera finns jag på St James hemsida! Med bild och allt! Tack och godnatt kompisar!

2 kommentarer:

  1. jag skulle kolla på bilden på dig, men jag kom till en sida med kinesiska tecken. Länk tack

    Kram Sigrid

    SvaraRadera
  2. Alltså är jag den ENDA människan utanför Lunds stift som har fattat att man bryter fastan varje lördag kl 6 till söndag samma tid + maria bebådelsedag och, om man vill vara riktigt catholic, andra viktiga helgondagar? Ingen av er andra volontärer verkar ha fattat och inte folk i wimborne heller... :P Shiiit palla fastan utan lördagsgodis och kyrkkaffe...

    SvaraRadera