lördag 19 mars 2011

Fools.

Vad är det jag alltid säger om våren?

Att den, utan undantag, kommer att göra dig besviken. Exakt. Och fick jag rätt igen? På Facebook kunde man i veckan läsa om att våren "äntligen" kommit och alla var lyckliga och rosa. Ett par dagar senare kommer snön igen. Våren lovar runt, men håller alltid tunt. Vill också bara påpeka att jag druckit frukostkaffet ute i solen, lyssnandes på Diane Birch. Man behövde dra på sig raggsockorna och fleecen, men ändå.

Hälsade ju på Sofie igår. Den 5 kilometer långa promenaden mellan tågstationen och hennes hus (one way...) var inte så kul att gå i regnet, men att få sitta ner och prata med en gammal kompis var värt det. Hennes värdmamma påpekade att jag hade en tydlig accent (=stolt Beccis), vi lekte med ett av barnen som hon ser efter och drack te. En lugn och bra dag helt enkelt. Tack Soef!

Om jag lyckas komma ur pyjamasen idag så börjar jag jobba klokan två. Först ska jag koka kaffe till en liten konferens som hålls på centret och efter det så väntar laminering och Photoshop-arbeten. Mina favoritsysslor! Ska även förbereda PromiseLand inför imorgon med en ny familj. Edda åkte på semester till Tyskland igår, så jag är ensam ansvarig. Coolt. Är till 95% inne i mitt engelska jag så det ska nog gå bra. Annat var det i tisdags. Då visste jag knappt vad upp och ner hette på engelska.

Det känns som att april alltid är en ganska galen månad. Somliga blir av med ledband, menför egen del brukar det betyda att kalendern är full. 2011 är inget undantag. Varje helg är pressad till max. Sweet.

Nu ska jag äta min fula omelett och fortsätta dammsugandet. Gå inte vilse i snöyran kompisar!

1 kommentar:

  1. Jag viiiiill komma, men det blir värsta stressigt, kommer hem från skottland sjätte, sen är det kursprov och masssa skittt, fan går jag natur för???!!!!! Kramis sigrid

    SvaraRadera