torsdag 24 mars 2011

Med ena foten utanför.

Tjabbalou!

Jag har hört det börjar bli lite varmare hemma hos er i Sverige nu, och att det verkar som om våren kommer till er också (bli inte besvikna när det börjar snöa igen bara...). Matilda hade 17 grader i solen imorse i Jönköping. Men jag kan slå det. Igår åt jag och Jeanette lunch i solen. Och det var för nästan för varmt. Vi blev tvungna att sätta oss i skuggan efter tjugo minuter. Visserligen var det vindstill och vi statt med ryggarna mot en tegelvägg. Men ändå... Ett noll till England.

I helgen kommer mina husägare på blixtvisit. De är trevliga och så, men det är lite nervöst. Har jag kommit ihåg att ställa tillbaka allt? Är tandkrämsfläckarna på spegeln borta? Och har jag betalat telefon- och interneträkningen för mars? Ni kan ju gissa vad jag gör ikväll.

Det är lite skönt att jag jobbar mycket den här helgen. Imorgon ska de ha något sorts operaevent på centret som jag, Andy, Fi och en annan Andy ska vara värdar för (vilket egentligen innebär att låsa, koka kaffe och låtsas vara intresserade). Är lite trött på 'det gör en ministry assistant'-tänket faktiskt. På lördag ska alla i personalen gå på en liten kurs och på eftermiddagen har jag och Edda möte och PromiseLand-förberedelser som vanligt. Söndag är precis som vanligt, men med pjamasparty i PLS (de små barnen, mellan 2 och 5). Inte mycket tid att fundera på om man är i vägen eller inte alltså.

Om en vecka kommer Matilda, Ida och Johanna. Det ska bli så kul att få visa dem allt och bara få hänga lite. Det är ett ganska kort besök men det passar ganska bra. Eftersom jag helgen efter det ska åka till Carolina i Wimborne och veckan därpå kommer min familj. Jag kan nog behöva tiden imellan för mig själv, hihi.

Igår var jag med Jeanette på assemblyn också. Det är en sorts samling för alla elever och lärare, då någon från vår kyrka har en liten kort bibelpresentation på ett kreativt sätt. Stackars ungar som måste sitta raka i ryggen hela tiden, tilltala sina lärare med efternamn och gå i skoluniform. St Per för alltid säger jag bara! Tänk att det är torsdag igen... Hm. Nu ska jag kila, måste föbereda kvällens session med mina kompisar i Stagecrew! Ciao!

1 kommentar: