torsdag 27 januari 2011

Dog days are over.

Suck, gäsp och stön.

Jag hatar att ligga efter i mitt mentala schema. Veckan har mest gått åt till att rensa i min låda på jobbet. När det inte är ordning i min omgivning kan det omöjligt vara ordning i mitt huvud, så förutom mina vanliga uppgifter har jag försökt komma ikapp med de saker som hamnat på mitt bord under förra veckan. Nu är det ordning på jobbet så morgondagen kommer att ägnas åt tvätt, rensning i frysen och chill i soffan med en av böckerna Kristin tog med till mig.

Lördagen i London var kalasbra. Det var mysigt att sitta på Wasabi Kristin och reta henne tillsammans med Sven (min vän, tillika Kristins pappa). 'We will rock you' var fantastisk och lyckades övertala busschaffisen som körde ersättningsbussen till Gerrards Cross (det tycks alltid vara banarbete de helger jag ska åka till London...) stanna utanför mig på kvällen. Bra dag helt enkelt.

Under veckan som gått har jag som sagt jobbat ifatt, planerat Stagecrew och tillochmed hunnit jobba 'i förväg lite'. Eller vad säger man? Jag är förberedd inför nästa vecka helt enkelt, vilket känns himla bra. Det är lite jobbigt att komma hem klockan fem och vara helt slut så att man inte orkar ringa hem. Varje onsdag i tio veckor kommer jag dessutom att vara 'Alpha Ministry Assistant' plus min 'vanliga' tjänst som Childrens Ministry Assistant och mina center-uppgifter. Det betyder att jag kommer jobba varje onsdagskväll fram till halv elva och måste göra upp ett nytt schema med Edda, så att jag får lite tid på eftermiddagen hemma. Min språklärare är dessutom tvungen att ändra tider för min kurs, så det kommer bli lite konstigt nästa vecka. Det är inte lätt att få in allt.

Till mina kära vänner och familj som jag inte hunnit höra av mig till på ett tag; Jo, jag lever och mår bra. Det har bara varit väldigt mycket att hålla reda på och göra sedan jag kom tillbaka, att jag inte hinner ringa till folk varje dag. Det är inte bara tystare och lugnare i huset sen Boram åkte tillbaka till Sydkorea, utan det märks på mängden arbete som hamnar hos mig.

Nu ska jag sluta klaga. Kåldolmarna är snart klara (de ser riktigt bra ut mamma!) så efter det ska jag hoppa ner i sängen. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. nu blev jag sugen på koldålmar, fast jag har aldrig ätit det, är det gott?
    kram på dig bexx

    // Sigrid

    SvaraRadera
  2. Om jag hade varit köttätare hade jag nog gillat kåldolmar.

    SvaraRadera