onsdag 5 januari 2011

Gammal sång.

För alla som är lite oroliga (mamma, morföräldrar och bästisar); Allt är lite bättre idag.

Idag har jag inte gråtit alls, utan jobbat och kokat lingonsylt på fina svenska lingon. Positivt. Kom på att jag glömde båda mina julklappspjamasar i Svedala, men en av dem får familjen Axelsson ta med sig hit.

Det var faktiskt ganska mysigt att få krama Jeanette och Jane igen, att retas med Andy i köket och prata med världens sötaste tant Sheila. Det är dags för ny serie i PromiseLand S vilket innebär ganska mycket jobb för mig. Design av inbjudningskort, team-möte och genomgång av mail bidrog också till en ganska hektisk dag. Också positivt.

Bläddrar som bäst igenom mina två nya böcker. Funderar på vilken jag ska börja på när jag lusläst mina tidningar. Insåg också att Boram dragit ner värmen till 15 grader innan hon åkte. Inte undra på att det var kallt! Tur att man är lite rutinerad och har underställ med sig (ja, mamma, jag sov i det och det var asgött!).

På fredagkväll ska hela personalen på St James har julfest. Sist de skulle ha den (kvällen ajg åkte hem) så var nästan alla insnöade så det blev inställt. Alla ska ta med något att gnaga på. Jag vill ta med något som jag kan ha i mina fina svea-färgade bakformar (tack Kristin). Men vad? Skicka iväg dina idéer i kommentarfältet! Tack. Godnatt.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du fått upp husvärmen nu. Ser framför oss hur du står mitt i lingonsylten och planerar dina arbetsuppgifter för nya året, verkar då vara en hel del fest och mys också. Så ska det vara. Kram till vår praktiska grannflicka go-Beccis från S+G i nr 3.

    SvaraRadera
  2. gör varsin liten äppelpaj var i dina små fina bakformar :D

    SvaraRadera