lördag 15 januari 2011

With or without you.

En torsdag utan Stagecrew är som att ha socker i kaffet. Det är mest bara jobbigt.

Ingen vidare liknelse kanske. Men jag gillar verkligen inte socker i mitt kaffe och jag gillar heller inte torsdagar utan Stagecrew. Hur som helst börjar det ju nästa vecka så jag behöver inte deppa för det så länge. Samma dag som jag kommer hem från Wales alltså. Hoppas att jag hinner in till GX till fem, så att jag inte missar det. Undrar när det här hände...? När började jag bli ledsen över att inte få träffa barnen? Hm...

Förutom att det inte var något Stagecrew i veckan och att min Cambridge-kurs inte börjat än så har det varit en helt vanlig vecka. Himla bra, jag gillar sånt. Det är lite skönt att kunna ha gått runt i normal takt innan Wales och nästa helgs London-äventyr med familjen Axelsson. Man måste ju ladda på 'vara-ensam-batterierna' lite.

Igår var jag ju i och för sig inte ensam på min lediga dag, utan åkte in till London för att fika med en tysk respektive ungersk volontär. Trevligt som tusan! På hemvägen gick jag förbi Tesco och handlade matsäck till på måndag och tänkte att jag skulle testa deras vårrullar till kvällsmat. Bad idea.

Idag ska vi ha filmpartaj med de två äldsta grupperna i PromiseLand. Vi ska se 'Bolt', käka popcorn och efteråt ska jag och Edda hålla i lite lekar med barnen. Imorgon ska Andy och jag äta söndagslunch hos Chris och Rachel. Chris jobbar i kyrkan och är typ... Andys Edda. Alltså Andys chef och handledare. De är båda väldigt trevliga, så det är nåt som jag ser fram emot!

Mormor och morfar; Jag ringer ikväll, även om det är handboll på TV! Alla andra; Simma lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar