onsdag 8 januari 2014

Little house.


Så här bor jag. De två fönstren längst till vänster på bottenplan är mina. 

Igår var alla klasser inställda på grund av vädret (minus 25 är inte att leka med(. Skönt tyckte jag, eftersom jag kunde hålla på med min opponering lite. Har ju kvar den från höstens kurs eftersom terminen inte är slut än i Sverige. 

Jag träffade en fjärde huskompis, en jättetrevlig tjej som jag gillade från första stund. Hon är väldigt "på" men inbjudande och liksom avslappnad. Vi kollade på film igår och hon frågade om hon fick sticka in sina fötter under mina ben tex. 

På eftermiddagen åkte vi och handlade lite tillsammans och efter lite chatt på Facebook var det dags att gå och lägga sig. 

I morse hade jag min första klass och jag gick lättad där ifrån. Mycket av det som föreläsaren pratade om har jag läst och hört och det var lätt att hänga med på vad han menade. Onsdagar verkar bli veckans tyngsta dag, då jag har tre föreläsningar under dagen. Engelska på morgonen, historia efter lunch och intro till globalisering på kvällen. Som tur är så bor jag fem minuter bor från lektionssalarna, så det finns gott om tid att gå hem i mellan.

Här kommer lite fler bilder från huset, eller rättare sagt mitt rum. Förhoppningsvis kan jag få ihop en liten video, de var ju västligt poppis i England, hehe!





Morfar, du skriver väl ut inläggen åt mormor? Hon tycker nog inte om att läsa på datorn... Johanna hjälper dig om det är knepigt! 

1 kommentar: