lördag 18 januari 2014

Aldrig blekna.



Nu så, efter lite meck så kunde jag ladda upp min rundtur-video. 

Måste bara påpeka hur mycket jag hatar Google och alla deras sidor. Google+ är nog deras sämsta påhitt någonsin och gör saker så himla mycket knöligare. 

I veckan har jag haft, vad jag antar kommer bli, en ganska vanlig vecka. Föreläsningar varje dag, ett par skype-samtal och lite häng i vardagsrummet med mina huskompisar. Det märks att skolan har börjat. Första veckan var alla väldigt chill och satt och kollade på film halva nätterna. Den här veckan har vi alla nickat till varandra sömnigt på morgnarna och det har liksom varit lite lugnare. Ganska skönt om ni frågar mig. 

Inte helt oväntat, så har jag åkt på en förkylning. Börjar slappna av lite antar jag, så då passar kroppen på. Det finns väl aldrig någon jättebra tid att vara sjuk vid men just nu är bättre än senare. Jag har inga stora planer för resten av månaden, mer än att försöka plugga lite mer och utforska London men i februari ska jag försöka få in lite skidåkning och ett par resor. Vi får se, inget är klart men det finns lite idéer.

Igårkväll tog jag sällskap med ett par av de internationella studenterna som jag träffade förra veckan och åkte ner downtown. Universitetet ligger norr om stadskärnan och eftersom campus är så stort så är det lite som en egen stadsdel. Hursom, runt sju möttes vi upp och tog bussen till Victoria Park (allt detta går att googla och se via streetview). I parken så har staden/kommunen en skridskobana som är öppen för alla. Vi hyrde varsina par skridskor och åkte i nästan två timmar. Banan var inte jättestor, men vi hade sjukt kul och efter en timma började det snöa så det var väldigt stämningsfullt. 

Vid tio gick vi till ett kafé, drick lite kaffe och varm oboy för att värma oss. Kaféet är tydligen ett studenthak så där var mycket folk och jag vet inte hur många gånger jag blev presenterad för en ny person. Några från vårt ursprungliga gäng åkte hem, några andra gjorde oss sällskap. Runt tolv gick vi vidare i snövirvlarna till en pub/bar som heter The Ceeps. Ponchie, Marie, Sencer, Des, Rashad, Antione och jag som gick dit (de flesta bor i Young House och de var de som arrangerade middagen förra veckan). Inte för att det säger er så mycket antar jag. Ida, du gillar ju att leta upp folk på Facebook så det där var till dig! Väl där fortsatte hänget över ett par öl och lite hoppig dans till Avicii och Icona Pop. Jag har ju inte träffat dem så mycket men det känns som att jag har hittat mitt "gäng". Himla sköna allihop. 

Ikväll ska vi laga mat ihop i huset och kolla på film. Tydligen så tycker alla om musikaler så det blir nog något dansant och melodiöst till maten. Men innan dess ska jag brygga lite kaffe och kolla på P3-guld, det går ju inte missa! Hejhopp!

2 kommentarer:

  1. Jag har läst både det här inlägget och det förra bääcccis! Men va trevligt att du börjar känna dig till rätta! Nu har jag ett förslag! Kan du inte göra ett fb album? Vill ju see folket du umgås med och vad ni gör, lägga upp lite då och då ;)

    SvaraRadera
  2. Den orangea heltäckningsmattan och pelaren i ditt rum fick det att påminna mig om en gympasal :P Skönt att du börjat hitta ditt gäng :)

    SvaraRadera