måndag 13 december 2010

We are okay.

Jag tyckte att det var dags att blanda lite, och hoppa in med ett vanligt blogginlägg.

Ja, ni vet ju faktiskt om det mesta som händer just nu, med tanke på dagens bild/lucka-inläggen. Jag är dessvärre lite anti bildbloggar, så för min egen sinnesro blandar jag lite.

I helgen var det ju volontärhelg i London. Konstigt nog så lyckades vi inte träffas allihop samtidigt någon gång under helgen, men var för sig lyckades vi nog alla ses. Vi gjorde lite typiska turistgrejer, besökte svenskaffären och fikade massor. Det var väldigt kul att få bearbeta mina upplevelser med några som verkligen förstår och att få jämföra placeringar. Jag kan uppenbarligen skatta mig lycklig, eftersom jag inte har mögel i duschen. Jag kom på en ny titel till bloggen också, som hjälper till att beskriva mitt område; "I Gerrards Cross har till och med volontärerna städhjälp." Jag och Bram har det rätt fett helt enkelt.

Jag ser väldigt mycket fram emot att åka hem. Men samtidigt är det lite ledsamt att gå och lägga sig varje dag för det betyder en dag mindre med Boram. Även om hon är skitdålig på att städa efter sig så har vi blivit ganska bra kompisar under mina 110 dagar här. Det har varit fint att ha någon att komma hem till och laga mat till ibland. Hon är en fin tjej, min lilla sydkorean. Det är konstigt att vara jätteglad men lite ledsen på samma gång.

Ikväll har vi bakat ut pepparkaksdegen och dekorerat varsin till alla till personalmötet imorgon. Vi är nog världens bästa församlingsassistenter. Typ... Äh, godnatt hörrni!

1 kommentar:

  1. Snart får moderskeppet ta fram näsduken igen för glädjetårar. Här är fin svensk luft som botar dum hosta. Och söta Beccis, nog har du påverkat oss här att plocka fram så mycket jultraditioner som vi bara hinner!! Snart är det dags och jag ser dej forsande fram på Rännevallsgatan med långtomteluvan på dej! Skvallerspeglar är bra! Din blogg är bäst, känns som att vi varit i Gerrards Cross i höst, tack för det! Kramis från Solweig och Göran. See you soon!

    SvaraRadera