måndag 20 december 2010

Feliz navidad.

20 december;




Jag kan knappt fatta det. Men jag kom hem. Och planet var bara 45 minuter försenat. Jag spenderade fyra timmar på terminalsgolvet inatt plus sex timmar då jag gick runt, åkte buss eller tåg; men vad gör det?! Människor var väldigt kreativa med att uppfinna sovplatser. Vet inte om det syns så tydligt på den första bilden dock... Det var iallafall grymt mycket folk på flygplatsen och man fick akta sig så att man inte trampade på någon. Starbucks räddade mig återigen och den sista bilden symboliserar lättnaden jag kände när vi lyfte. Fint att kunna andas igen liksom...

21.30 (engelsk tid) började min resa och avslutades med mandelmusslor, kaffe och riktig mjölk hemma hos mormor och morfar. Kan knappast bli bättre. Eller jo, ikväll ska vi äta hemmagjord lingonsylt och falukorv. Och sedan ska vi se på Ernst. I soffan. Tillsammans. Jag, mamma och mina systrar (pappa kommer tyvärr inte hem förens imorgon, han är borta med jobbet). Just nu är livet fantastiskt.

1 kommentar: