måndag 13 december 2010

Do they know it's christmas?

13 december;


Idag har jag en telefondag. Det blir lätt så när man är ledig. Började med språkkurs dock, vilken var riktigt rolig idag. Jag har en bra engelska-dag idag också, med fint flyt liksom. Hursom. Började med att prata med Kristoffer i en och en halv timma om tacochips och töntar som flyttar till Kungsbacka. Fortsatte sedan med Emma efter min blodpuddingslunch och avslutade med Matilda. Under mitt samtal med Emma kom ovanstående lapp in under min dörr. Boram åt resterna från igår och är med andra ord, lika entusiastisk över köttbullarna som vilken svensk som helst. Hon frågade om hon fick ta brunsås och lingon av mig. Stackarn har ju blivit alldeles svenskifierad! Hur ska det nu gå för henne att åka hem?! Och hur ska det gå för mig utan min lärjunge? Det blir inte lätt alltså.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar att hon använder en multifärgad penna. Du borde ta efter!

    SvaraRadera
  2. Det är bra att du sprider kulturen... bättre med köttbullar än med korståg

    SvaraRadera