fredag 28 mars 2014

Time of our lives.

Jag önskar att jag kunna spara allt här.

Alla skratta, high five:sen i korridorerna, de konstiga skämten, fnissen över konstiga översättningar av nationella sägningar och hängen i ett residence-kök. De många polletterna som fallit ned, de djupa samtalen över otaliga koppar kaffe, fördomarna som slagits hål på, kunskaperna om kulturer och traditioner från hela planeten. Allt nytt jag lärt mig om mig själv, det jag har påmints om och alla fantastiska människor som jag har träffat här.

Trots Snapchat, smartphones och annat finurligt så går det ju inte. Jag orkar och hinner inte heller skriva ner allt. Det är inte heller samma sak. Det är synd, för det är väldigt kul att ha det här sedan, att titta tillbaka på. Det hjälper en att komma ihåg hur det kändes. 

Jag försöker njuta av mina sista 34 dagar här. Vara här. Det är lite halvsvårt eftersom jag måste börja fundera på hösten och resten av livet. När jag tänker tillbaka till på mina fyra månader här hittills, så är det svindlande vad fort tiden har gått.

Det är så coolt att jag åkte över halva jorden och träffa personen som är som en asiatisk version av mig själv, Olivia. Eller en fransyska som dansar helt sjukt och som om är som en lite lugnare variant av (sk)Ida Wall(a). Eller att jag träffade Rashad som är gay, galen i Lady Gaga och hatar när jag kramar honom. 

Här Beccis är till ditt (mitt?) framtida jag, några av de mest betydande upplevelserna från de senaste veckorna att minnas: 

  • St Patrick's day: Knasig dans med Des, Antoine och Rashad. Grön öl. Allt var förresten grönt. En mycket bra dag.
  • Vi firades Maries födelsedag över en hel helg. Middag och lasertag på fredagen, knytis och hemmafest på lördagen. Många gick ut men jag, Saskia, Sencer, Ponchie och Judy stannade kvar hemma och snackade. En av de bästa kvällarna i Kanada hittills. 
  • Utflykten till sugar busch:en och vingården med Ponchi, Olivia och de andra. Åt min första pannkaka på säkert 10 år, det är fortfarande skitäckligt, och fick se hur man gör lönnsirap. Väldigt kanadensiskt. 
  • Uppsatshets. 
  • Massa skypesamtal. Peppande kommentarer från gamla och nya vänner. 
  • Fick äntligen se Divergent, fick sällskap av Sencer, och fick testa "the IMAX experience". Inget särskilt. Mer bio igår med Olivia och Marie, men på skolan. Billigt och bra.
  • Kanadagässen som bor på campus väcker mig titt som tätt. Ja, det bor fett mycket djur på campus. Rådjur, harar och tvättbjörnar till exempel. 
  • Samtliga bokningar för Ericas och min resa är gjorda och klara. Om 30 futtiga dagar kommer hon!
  • Brunch hemma hos Young House-gänget.
  • Öldrickande i Antoines suite. Fniss åt alla märkliga saker hans rumskompisar säger och gör.
  • Irritation över det ständiga diskberget och att mina roomies envisas med att laga mat vid två på natten och de väcker mig.
  • Hemlängtan till Vadstena, sommaren, Örebro, min lägenhet, mina grejer, KitchenAiden och vatten. 
  • Våren har haft ett par återfall och då snackar vi inte lite grått regn utan riktiga snöstormar. Förhoppningsvis måste inte Erica ta med vinterjackan, men som det ser ut nu så är det inte helt otroligt... 
Nu ska jag åka ner till stan och låna den sista boken jag ska läsa ut. Sedan väntar middag med roomisarna, imorgon bowling och sushi och sedan ska det produceras en sista sketen uppsats! Häj!






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar