torsdag 10 april 2014

Last mile home.

I tisdags hade jag mina sista föreläsningar under min utbildning. 

Jepp, du läste rätt. Från och med igår så är alla föreläsningar slut och tanken är att vi ska börja plugga till våra finals (sluttentor). Vissa började redan igår med att ha dem och några av mina kompisar har till och med tentor på helgerna, så sent som till tio på kvällen. Jag har haft tur och har samtliga tentor på vardagar och har mina första den 21 april. Ganska sent med andra ord. Har tyvärr mina sista två när Erica är här, men hon får väl roa sig med att rota igenom mina grejer under tiden som jag gör dem. 

I söndags bokade jag, Olivia, Judy och Sencer hotell och buss till Chicago. Vi har alla, som tur är, ledigt från tentor under påskhelgen. Jag har tjatat lite och är mycket nöjd med att få med mig tre av 12 möjliga. Vi åker natten till torsdag och kommer hem på söndag eftermiddag. Det ska bli nice att göra något mer ihop och helt ärligt så är det en extra sporre att börja plugga i tid. Konstigt att det skulle ta mig typ 17 år att fatta att man inte behöver ha dåligt samvete utan att om man börjar plugga i god tid så kan man sova gott om natten, haha! 

Imorgon håller skolan i en avskedsmiddag. Den 11e april har varit väldigt långt borta, men är plötsligt här. Det blir nog trevligt, men inte så mycket party kanske. Därför ska vi ha en riktig utekväll på lördag och det verkar som att det är många som hakar på. Eftersom vi alla läser olika saker så har alla haft olika mycket att göra det senaste. Det är alltid svårt att samla alla samtidigt, så det ska bli mysigt att hänga ihop i helgen ordentligt. Det är ju vår sista "vanliga" helg. 

Sedan sist har jag lämnat in mina sista uppsatser (vissa gick det förvånansvärt bra på faktiskt) och börjat göra flashcards. Jag försöker vara utanför dörren innan nio, om jag inte har ett skype-samtal, och sitter och pluggar i en ny byggnad varje dag. Snart har jag kommit runt, så får jag väl ta nya våningar på favoritställena antar jag. Det funkar bra och det är ganska skönt att komma hemifrån för att sedan känna sig klar när man väl kommer hem. Sedan är det alltid festligt att kika på kanadensarna som har shorts även om det bara är sju plus ute. Britterna gjorde intryck på dem rejält!

Som vanligt så vill jag skriva om massa småsaker, men det går liksom inte riktigt. Som den fantastiskt roliga kvällen som jag, Antoine, Sencer, Siobhan och Olivia spenderade i min hall. Eller om hur mysigt vi hade det i lördags när vi beställde kinamat och drack rödvin här hemma.

Happy siblings day förresten till världens två bästa människor, Erica & Johanna! Saknar er skitungar, snart kan vi gosa allihop igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar