söndag 10 april 2011

Defying gravity.

Vad får man om man parar ihop en skånsk stockholmare och en förvirrad östgöte?

En förvånansvärt bra kombo. Som tidigare nämnt tog jag min Kånken och åkte ner till Poole i fredags. Där mötte Carolina mig och tog med mig ner till Pooles finfina strandpromenad. Efter en fin promenad och en glass tog vi bussen till Wimborne, där hon bor. Jag fick besöka mitt första Waitrose (en matvarukedja) och känna lite Vadstena-vibbar (mycket gränder och kullersten i Wimborne). Vi hade kvällspicknick på Carolinas husägares tak och satt ute till nio utan att frysa.

Lördagens aktiviteter var också ganska nedtonade. Carolina visade mig runt, vi spanade in hennes kyrka, dreglade över KitchenAid- maskiner och låg i solen och filosoferade. Nu har jag en supersnygg RayBan-kant i fejjan och en röd näsa. Vi hann beröra alla möjliga ämnen och det är alltid trevligt att diskutera saker med en liksinnad. Sjukt värt med andra ord. Tack Koronen! (Titta in på hennes blogg också, när du ändå är i farten! Hon kallar mig 'eminent'. Bra boost där! http://carolinaiengland.blogspot.com/)


Idag har jag blivit retad för min solglasögonkant av ett par barn. PromiseLand har uppehåll till efter påsk, men under familjegudstjänsterna har vi ändå barnpassning för dem under två och någon sorts aktivitet för dem mellan två och elva år. Detta innebär lite sovmorgon, lite mindre planering men nästan lika mycket skoj. väldigt positivt, om du frågar mig.

Jag, Andy och ett par 'ungdomar' (folk under 35) var inbjudna hos vår turkiska, och lite lätt militanta, vän Hatun på lunch idag. Ett par av våra yngre kollegor och deras barn var med, vilket var himla trevligt. Att springa runt på en gräsmatta och leka ta i 23 grader är ju inte helt fel.


Nu ska jag smörja min näsa och titta på Harry Potter. Fick skatteåterbäring i veckan på fem och fem, så det är ganska troligt att kitet med alla böckerna på engelska kommer till Pinewood inom en snar framtid också. Känns fint, brittiskt. Tar en kopp te på det så är vi i hamn. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Åh, va det låter härligt med 23 grader och solbränd näsa. Vi kommer straxt ifatt. Blåsippor står på bordet. Vättern har gått upp och promenad runt Tycklinge var andäktigt vackert i eftermiddag. Så kul för dej att snart få visa din vardag för lillasystrar och mor och far. Det blir säkert galet kul för er alla! Kram på dej söta Beckis. Det är så intressant att få läsa dina inlägg. En bok får det bli som sagt. Hej från S + G i 3.

    SvaraRadera
  2. Nu sitter väl hela familia och äter engelsk frukost? Vi gapar av avundsjuka och tänker på er? Hoppas moderskeppet har landat mentalt också, kan säga att hon var lätt euforisk innan avfärden och Johanna lånade stora viktkroken till korrekt packningsvikt( används normalt för älg-vägning).
    Njut nu av dagarna tillsammans. Kram från 2 närboende swedes!

    SvaraRadera